למה לשכור יועץ מעלית?


בכל פעם שאתה מתכנן להתקין מעלית בבניין הבית או המשרד שלך, עליך לשכור יועץ מעליות שיעזור לך עם תכנון מעליות חדשות. עליכם לדעת מהם המרכיבים השונים במעלית וכיצד לחשב את קיבולת המעלית. כמו כן, אתה צריך לדעת את המהירות המותרת של מעלית.

איך מחשבים קיבולת מעלית?

בחירת יכולת המעלית המתאימה לבניין שלך היא חלק חשוב בבניית הבניין. בחירת המעלית המתאימה לצרכים שלך לא רק תעזור לך להימנע מבעיות המעלית הנפוצות ביותר, היא גם תעזור להבטיח שהבניין שלך יהווה מרחב בטוח ופונקציונלי עבור הדיירים.

יש לקחת בחשבון כמה דברים כשאתה מבין כיצד לחשב את קיבולת המעלית שלך. זה כולל את גודל הבניין שלך, החומר המשמש לרצפות שלך, כמות זרימת התנועה ועיצוב המעלית.

האגודה האמריקאית להנדסת מכונות (אסמי) קובעת סטנדרטים ליכולת המעלית מבחינת שטח הרצפה. הם גם קובעים גבולות עליונים על בסיס התנגדות המערכת.

האגודה האמריקאית להנדסת מכונות קובעת גם את הסטנדרט לגודל תא המעלית מבחינת משקל וגובה. בהתאם לגודל הבניין שלך, אתה יכול לצפות שהמעליות שלך יוכלו לשאת בין 2100 ל-5000 פאונד. יש יותר ממעלית אחת היא גם רעיון טוב.

הדרך הפשוטה והברורה ביותר לקבוע את יכולת המעלית שלך היא לחשב כמה קומות יש לבניין שלך. כלל אצבע טוב הוא שיהיו שתי מעליות לכל שתי קומות.

בניין עם חמש קומות יהיה בעל קיבולת מעלית גבוהה מהממוצע. זה גם רעיון טוב יש מעלית לכל 50,000 מטרים רבועים של שטח הרצפה.

מהם המרכיבים העיקריים של מעלית?

לאחר יועץ מעלית בבניין שלך הוא לא רק על התקנת מעלית חדשה, זה על שמירה על המעלית במצב טוב ועמידה בקודים והתקנות. חשוב גם כי המעליות נבדקות עבור ציוד בטיחות, במידת הצורך. חשוב גם שהמעלית תתוקן אם היא שבורה או פגומה.

כאשר מעלית נמצאת בבניין, חשוב שהיא תישמר בהתאם להמלצות היצרן. על הקבלן לשמור על כל ציוד הבטיחות כפי שנקבע על ידי היצרן. יש לנקות ולצבוע את המעליות כך שיתאימו לגימור הבניין.

יש לבדוק את המעלית להפעלת שירותי כיבוי אש אם יש מצב חירום. יש לבדוק את המעלית גם לגבי צריכת אנרגיה ועומס מאוזן. אם יש צורך להתקין מכונית חדשה, המעלית צריכה להיות מפעיל דלת רכב חדש. אם מעלית מוחלפת במכונית חדשה, על דלתות הרכב החדשות להיות בעלות אותו ציוד כמו מפעיל דלתות הרכב גל מובפר.

המעלית צריכה להיות מצוידת במערכת בקרת מצב מוצק משוב לולאה סגורה המנטרת מהירות וזרם. הבקרים יספקו כוח סגירה קבוע. הם גם יפקחו על מיקום המכונית ומיקום המעלית.

מהי המהירות המקסימלית של מעלית?

באופן כללי, מעליות לא נועדו ללכת מהר. למרות שיש כאלה, רובם נועדו לנסוע בסביבות 1.14 עד 2.27 מייל לשעה. בניין המשרדים הממוצע במהירויות של כ -5.8 מ \ ש. בארצות הברית, המעלית המהירה ביותר בצפון אמריקה נמצאת במגדל החירות במרכז הסחר העולמי 1 בניו יורק. זה יכול להגיע למהירות מרבית של 22.7 מייל לשעה.

המעליות המהירות ביותר בעולם הן קומץ. ישנם כמה יוצאים מן הכלל בולטים, כולל מגדל וויליס בשיקגו ומרכז הכספים של סי. טי. אף בשנחאי. יש גם כמה מעליות סופר מהירות בשמיים, אבל הן לא ממש סקסיות כמו עמיתיהן.

המעליות הטובות ביותר בעולם ממוקמות בניו יורק, הונג קונג, פריז, בייג ' ינג וסידני. מכונות מגונדרות אלה מתהדרות בשלל דברים טובים טכנולוגיים, כולל בקר מיקרו, תצוגה דיגיטלית וכבל אתרנט במהירות גבוהה. למעשה, מעליות אלה כל כך מהר כי הם מכונים רכבות הרים.

זה לא סוד שהרבה אנשים הולכים להיכנס ולצאת מהמכונות האלה. העובדה שהם יכולים לנוע כל כך מהר יכולה גם לגרום לחוויה רועשת. מגביל מהירות מעוצב היטב יכול להיות מתנה משמים.